Projectmanager Erwin Alders vertelt wat er zo leuk is aan werken bij draaijer+partners

Na bijna vijf jaar in Londen te hebben gestudeerd en gewerkt, had Erwin Alders eigenlijk maar één bedrijf voor ogen waar hij in Nederland voor zou willen werken, namelijk draaijer+partners. Inmiddels werkt hij er al een paar jaar met veel plezier als projectmanager en legt hij uit wat werken bij draaijer+partners voor hem betekent.

Wat houd jij je voornamelijk mee bezig?
Vroeger neigde ik meer naar architectuur, omdat je dan mooie omgevingen kan ontwerpen, maar als projectmanager heb je grip en invloed op het hele proces. Mijn werkzaamheden bestaan in de basis uit het bewaken van de GROTIK-aspecten; het sturen op geld, risico’s, organisatie, tijd, informatie en kwaliteit. Buiten deze standaard aspecten, vind ik het belangrijk om vanaf de initiatiefase van extra toegevoegde waarde te zijn. Dit doe ik door mij nieuwsgierig op te stellen, enthousiast te zijn en om mij oprecht te verdiepen in de ambities van de opdrachtgever.

Mijn bouwkundige achtergrond helpt mij hierbij, zodat ik de juiste vragen kan stellen. Het is echter niet alleen belangrijk om te weten hoe een gebouw in elkaar zit, maar ook belangrijk om te weten wat voor invloed alle onderdelen van het gebouw hebben op de gebruiker en alle diensten daaromheen. Sturen op de GROTIK-aspecten is daarom voor mij niet een doel op zich, maar slechts een tool om in control te zijn. Daarnaast zijn goede communicatie, oog voor de omgeving en vooral plezier, doorslaggevend om het maximale projectresultaat te halen, met tevreden gebruikers als ultiem doel.

Wat maakt het zo leuk om bij draaijer+partners te werken?
Wij creëren en verbeteren zorg-, werk- en leer- en leisure-omgevingen, wat betekent dat het aanbod aan projecten altijd afwisselend is. Hoe ziet dat er ongeveer uit? Op maandag ben ik bezig met het ontwikkelen van een slimme onderwijsomgeving, op dinsdag verdiep ik mij in de ontwikkeling van een voetbalstadion, op woensdag heb ik bouwvergadering voor een nieuw bankkantoor, op donderdag houd ik mij bezig met het vergunningentraject voor een nieuw datacenter en op vrijdag sluit ik de week af op kantoor. Hoe ik invulling geef aan mijn functie of dagindeling, dat bepaal ik zelf en deze bewegingsvrijheid waardeer ik enorm.

Mijn kennis doe ik op bij mijn collega’s, doordat we binnen onze multidisciplinaire teams veel expertise en ervaring hebben. Gaandeweg leer ik van mijn collega’s en bouwen we een hechte band op.
Ik vind het fijn dat we met elkaar genoeg ‘niet werkmomenten’ hebben en oprecht geïnteresseerd zijn in elkaar. Dat was ook de reden waarom ik bij draaijer+partners wilde werken, er hangt namelijk een fijne sfeer. Door de vrijdagmiddagborrels, personeelsvereniging uitjes, clubhuisdagen, verbindingsweekenden en wintersportvakanties, zorgen we ervoor dat successen gevierd worden en dat er genoeg gelachen wordt.

Wat gaat de toekomst jou brengen?
Ik hoop in de toekomst nog veel meer bij te leren, on the job en van mijn collega’s. Innovatie en creativiteit wordt gestimuleerd binnen draaijer+partners, maar ook binnen de Draaijer Group. Je krijgt de kans om nieuwe ideeën werkelijkheid te maken en om ambities naar een hoger niveau te tillen. De ontwikkeling van een slimme onderwijsomgeving met bijbehorend integraal gebouwdashboard is een van de successen die ik daardoor bij draaijer+partners, samen met externe partners heb kunnen boeken. Een ander mooi voorbeeld binnen de Draaijer Group is bijvoorbeeld De Beweegbox.
Voorlopig ben ik niet uitgeleerd en hoop ik nog veel meer inspirerende omgevingen te mogen realiseren en meer vriendschappen op te bouwen.

Lijkt het je, na het lezen van deze blog, ook leuk om als projectmanager bij ons aan de slag te gaan ? Bekijk dan onze openstaande vacatures.

 

Toe aan een nieuwe uitdaging en zin om als projectmanager bij ons aan de slag te gaan? Wij hebben openstaande vacatures en komen graag met jou in contact.

Gerelateerde blogs

  • 1.5 meter
  • Leer
juli 2020

Een positieve herwaardering van het fysieke onderwijs

Een historisch onderwijsjaar is het geworden. Leerlingen hebben zonder eindexamen te doen hun diploma behaald […]

  • 1.5 meter
  • Werk
juli 2020

De werkomgeving als ontmoetingsplek

De afgelopen maanden heb ik, net zoals de meesten van ons, thuis gewerkt en met […]

  • 1.5 meter
  • Leer
juni 2020

Op zoek naar het nieuwe evenwicht binnen de schoolomgeving na COVID-19

Waarom draait het in onderwijsgebouwen nog altijd om het overdragen van kennis? Volgens mij is […]