Zoek jij een inspirerende werkomgeving die energie geeft en ervoor zorgt dat jij het beste uit jezelf kunt halen?

Bij draaijer+partners zijn wij trots op wie wij zijn en wat wij doen. Wij werken met veel plezier samen in een open en innovatieve sfeer. Dat doen wij flexibel, zowel in tijd, plaats als werkduur. Onze high-end ICT-faciliteiten en communicatiemiddelen ondersteunen deze manier van werken. Vrijheid en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel. Wij hebben actieve aandacht voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling, dat spreekt voor zich en is eigenlijk onze belangrijkste arbeidsvoorwaarde. Een onderdeel van jouw persoonlijk ontwikkeltraject is de Talent Management Analyse methode waarbij jouw talenten centraal staan.

Wat verwachten wij van jou?

Je werkt samen met je collega’s in projectteams op zeer diverse toonaangevende projecten. In je eerste jaar maak je kennis met alle facetten van het bouwproces. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit: het voorbereiden en ondersteunen bij het opstellen van aanbestedingsdocumenten, zoals programma’s van eisen, het coördineren van de verschillende werkzaamheden op de projecten, notuleren bij diverse vergaderingen en het opstellen en bewaken van planningen. Door jouw vermogen om proactief mee te denken ontzorg de (senior) projectmanagers en onze opdrachtgevers. Onder leiding van een (senior) projectmanager krijg je de ruimte om jezelf breed te ontwikkelen vanuit je interesses en talenten. Je werkt vanuit de vestiging Utrecht, met als werkgebied heel Nederland.

Wat vragen wij verder?

  • Je bent een afgestudeerde academicus of hbo’er met een technische opleiding op het gebied van bijvoorbeeld Bouwkunde en/of Real Estate.
  • Je hebt vanuit je opleiding of ervaring kennis van projectmanagementmethodes (GROTIK), duurzaamheidtoepassingen, aanbestedingsvormen, budgetbewaking en bouw- en projectorganisatievormen.
  • Je bent zelfbewust en hebt het vermogen om verbinding te maken met anderen, te voelen wat er speelt daar effectief op te reageren.
  • Je bent niet bang om fouten te maken, wij zien fouten maken als startpunt voor leren en vernieuwen.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B.
Meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Yolanda Nout, HR-adviseur, telefoon 06 – 29 608 873.

Meteen solliciteren? Mail dan jouw cv en motivatiebrief, waarin jij een goed beeld van jezelf schetst.

ContactYolanda
Yolanda NoutHR Adviseur

Wat verwachten wij van jou?

Vanaf de start tot en met de oplevering van een project zorg je voor de coördinatie. Door jouw inbreng verloopt het proces succesvol. Belangrijk is dat je ons kunt vertegenwoordigen bij opdrachtgevers en daar in teams aan complexe opgaven werkt. Wij creëren inspirerende omgevingen die energie geven en die ervoor zorgen dat mensen het beste uit zichzelf kunnen halen. Wij dagen je uit om anders te kijken en andere vragen te stellen.

Wat vragen wij verder?

  • Een afgeronde academische opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld bouwkunde aan de TU Delft of TU Eindhoven, vastgoedkunde aan de RUG of hbo-bouwkunde)
  • Minimaal drie jaar werkervaring in het managen van complexe, multidisciplinaire projecten
  • Goed ingevoerd in de principes van het proces- en projectmanagement en aantoonbare ervaring met geïntegreerde contractvormen, aanbestedingsvormen, budgetbewaking en bouw- en projectorganisatievormen
  • Zeer gewaardeerd wordt ervaring met/of kennis van exploitatiegericht ontwerpen, Facility Management/FMIS-systemen, 3D BIM/BriefBuilder of duurzaamheid in relatie tot gebruikerservaring
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B
  • Afhankelijk van je woonplaats werk je vanuit de vestiging Groningen of Utrecht
Meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Yolanda Nout, HR-adviseur, telefoon 06 – 29 608 873.

Meteen solliciteren? Mail dan jouw cv en motivatiebrief, waarin jij een goed beeld van jezelf schetst.

ContactYolanda
Yolanda NoutHR Adviseur

Je hebt de drive om in een commerciële omgeving het voortouw te nemen, resultaten neer te zetten en er samen een succes van te maken. Daarnaast hou je de markt goed in de gaten en pak je kansen aan om vooruitstrevend in je vak te zijn. Je hebt een sterk commercieel netwerk.

Wat verwachten wij van jou?

Jij bent aanspreekpunt voor onze opdrachtgevers op strategisch niveau en bent degene die ervoor zorgt dat onze opdrachtgevers binnen vastgestelde ambities en doelstellingen projecten afronden. De basis is een integrale visie en aanpak met sturing op de standaard GOTIK aspecten. Je toegevoegde waarde lever je door verder te kijken hoe gebouwen gezond, slim en circulair gemaakt kunnen worden.

Je bent werkzaam in de voorbereidingsfase (opstarten, organiseren en formuleren van projectdefinities en kaders) en de uitvoeringsfase (realiseren en leidinggeven) van de meest uiteenlopende complexe projecten (UAV, UAV-GC). Daarbij geef je effectief sturing op het formele besluitvormingsproces en creëer je draagvlak door de begeleiding van de (eind)gebruikers bij ontwerp- en realisatieprocessen.

Je beheerst en bewaakt het proces en de kwaliteit van het werk, stuurt bij wanneer afwijkingen zich voordoen en behaalt de doelstellingen van het project.
Verder haal je door op juiste wijze te coachen en te delegeren het maximale uit je projectteam en draag je bij aan de ontwikkeling van je collega’s.

Wat vragen wij verder?

  • Een afgeronde hbo-opleiding
  • Je hebt minimaal tien jaar werkervaring
  • Je beschikt over stevige adviesvaardigheden en kunt makkelijk schakelen tussen verschillende bestuursniveaus en tussen beleid, initiatief, ontwerp en uitvoering
  • Je kunt strategie naar operatie vertalen en om dit goed te verwoorden beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je bent het visitekaartje van de organisatie naar de markt en zoekt met interne en externe partners proactief naar kansen
  • Je houdt je staande, ook bij forse tegenwind en je kiest voor verbinding als het effectief is, maar durft ook alleen ‘je kop in de wind’ te steken en zet ook door als dat nodig is
  • Je werkt, afhankelijk van je woonplaats, vanuit de vestiging Utrecht of Groningen, met als werkgebied heel Nederland
  • Het is een pre als je toegevoegde waarde vanuit onze benefits (slim, circulair gezond, energieopwekkend en sociaal) kan leveren binnen onze projecten en deze kan onderbouwen met opgedane ervaringen in projecten
Meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Yolanda Nout, HR-adviseur, telefoon 06 – 29 608 873.

Meteen solliciteren? Mail dan jouw cv en motivatiebrief, waarin jij een goed beeld van jezelf schetst.

ContactYolanda
Yolanda NoutHR Adviseur

Wij zoeken een nieuwsgierige gedreven facilitair ‘verbinder’ die durft te vragen!

Wat ga je doen?

Samen met een team van collega’s adviseer en begeleid je onze opdrachtgevers bij integrale vraagstukken op het gebied van huisvesting, facility en contractmanagement. Het optimaliseren van processen en het maken van verbinding zit in jouw genen. Je weet samen met je collega’s organisaties, gebruikers en partners mee te krijgen in het doorvoeren van de gevraagde veranderingen in structuur en bijbehorend gedrag.

Je ondersteunt je collega’s onder andere bij:

  • Het begeleiden van facilitaire aanbestedingen
  • Het verbeteren van het contractmanagement
  • De implementatie van nieuwe contracten
  • Het uitwerken van facilitaire business-cases
  • Het maken van Quick scans van de facilitaire organisatie
  • De aansturing van partners en leveranciers
  • Het sturen op KPI’s en projectdoelstellingen
  • Het begeleiden van (gebruikers) workshops


Wat vragen wij verder?

  • Een afgeronde hbo-opleiding bijvoorbeeld Facility Management of Hotelschool
  • Minimaal twee en maximaal vier jaar werkervaring binnen een vergelijkbare functie
  • Bouwkundige en/of installatietechnische kennis is een pré
  • Nieuwsgierigheid naar één van onze benefits (slim, circulair gezond, energieopwekkend en sociaal) is een must
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B
  • Je bent woonachtig in het midden van het land en werkt vanuit onze vestiging in Utrecht
Meer weten over de functie?

Neem dan contact op met Yolanda Nout, HR-adviseur, telefoon 06 – 29 608 873.

Jouw brief, waarin je een goed beeld van jezelf schetst, kun je samen met je CV mailen naar werk@draaijerpartners.nl.

ContactYolanda
Yolanda NoutHR Adviseur

Wat verwachten wij van jou?

Als senior adviseur ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, adviseren, implementeren, bewaken en borgen van het integrale facilitaire beleid, dienstverlening, processen en organisatie. Je bent een communicatief sterke gesprekspartner voor bestuurders, directeuren bedrijfsvoering, facilitair managers en vastgoeddirecteuren en vertaalt hun vraag naar aansprekende en werkende oplossingen. Je bent verantwoordelijk voor advisering en/of sturing en bewaking van de contractafspraken op het gebied van huisvesting en hard en soft services. In deze dynamische functie ben je de verbindende factor in de samenwerking tussen alle betrokken partijen. Je bent in staat om iedereen mee te nemen in (nieuwe) werkwijzen en weet actief een cultuurverandering te bewerkstelligen.

Wat ga je doen?

  • Strategische adviestrajecten voor onze opdrachtgevers met vraagstukken op het gebied van exploitatie, organisatieverandering en inkoopstrategieën
  • Regie nemen in het opvolgen van leads en deze vertalen naar opdrachten (de vraag achter de vraag stellen/creëren en initiëren)
  • Het verbreden van de propositie van exploitatie naar een integrale klantoplossing met hard én soft services
  • Het ontwikkelen van business- en value-cases
  • Je kruipt in de huid van de klant om weerstand te overwinnen en de kansen om te zetten in contracten
  • Je weet verbindingen te leggen tussen belangen, ontwikkelingen en processen en kunt deze doorvertalen naar concrete adviezen en beleid
  • Het inzetten van je proces- en netwerkkwaliteiten: Je inspireert en weet te verbinden
  • Je stuurt medewerkers en samenwerkende partijen functioneel aan om werkgerelateerde doelen te verwezenlijken en zich verder te ontwikkelen, je doet dit door te inspireren en te ondersteunen
  • Je bent aanspreekpunt voor onze partners op strategisch niveau
  • Het accountmanagement voor lopende opdrachten

 

Wat vragen wij verder?

  • Een relevante, afgeronde opleiding op hbo- of academisch niveau
  • Kennis Facility Management (IFM, hard en soft FM)
  • Kennis van exploitatie van gebouwen
  • Minimaal tien jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van facilitaire dienstverlening
  • Ervaring met budgetteren en cijfermatig sterk
  • Ervaring aan zowel opdrachtgevers- als opdrachtnemerszijde is een pré
  • Ervaring met implementeren van meldingenproces en FMIS is een pré
  • Kennis van geïntegreerde contract- en aanbestedingsvormen is een pré
Meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Yolanda Nout (HR adviseur), telefoon 06 – 29 608 873.
Je sollicitatie en motivatie kun je sturen naar werk@draaijerpartners.nl.

ContactYolanda
Yolanda NoutHR Adviseur

Als projectmanager / adviseur bij draaijer+partners, ben je vanaf de start tot en met de oplevering van multidisciplinaire projecten, verantwoordelijk voor de sturing van je projecten. De afweging voor de contractvorm is hierin een belangrijk onderdeel van de projectstrategie en daarmee de aanpak voor succesvolle projecten. Vanuit onze filosofie geloven wij niet in een standaard aanpak maar vormen wij de aanpak om onze opdrachtgevers. Naast kennis en kunde als projectmanager, is inzicht in de belangen en afwegingen van opdrachtgevers in onder andere het onderwijs en bij overheden (en soms ook zorg) cruciaal om een passende aanpak te bieden die tot de gewenste resultaten leidt.

 

Wat verwachten wij van jou?

Belangrijk is dat je ons kunt vertegenwoordigen bij opdrachtgevers en daar in teams aan complexe opgaven werkt. Daar waar de projectdefinitie wordt afgerond, begint het voor jou. Vanaf het Plan van Aanpak, de haalbaarheidsstudie tot de afronding van het contract (en soms tot en met de oplevering) zorg je voor de aansturing, besluitvorming en coördinatie van het project. Het optuigen van de aanbesteding is hierin jouw specialisme. Door jouw inbreng verloopt het proces succesvol.
Als ervaren projectmanager aanbesteden en contracteren bied jij integrale expertise op het gebied van aanbesteden en contractvorming van adviseursdiensten, werken en leveringen in zowel traditionele als integrale contracten. Je hebt kennis van de laatste ontwikkelingen binnen de aanbestedingsregels en bent bekend met verschillende vormen van aanbestedingen. Expertise op specifieke aanbestedingsprocessen / vormen zoals RCC, Best Value en concurrentie gerichte dialogen zijn een pré.
Daarnaast word je medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en borging binnen ons expertisecentrum aanbesteden, daar waar het gaat om contracten, leidraden, procedures en andere standaarden. Niet op alle onderwerpen hoef je zelf de expert te zijn, maar je autoriteit binnen het specialisme maakt dat collega’s jou gaan opzoeken om te sparren over aanpak en voor advies over welke kennis ze waar binnen onze organisatie kunnen vinden.
Uiteindelijk verlopen jouw projecten succesvol door jouw inbreng en breng je ook de projecten van je collega’s naar een hoger niveau. Je vertegenwoordigt draaijer+partners bij opdrachtgevers en bent verantwoordelijk voor de tevredenheid van de eigen klanten. Er wordt op urenbasis gewerkt en je bent zelf verantwoordelijk voor de eigen productiviteit.

Wat ga je doen?

  • Je adviseert, soms zelfstandig soms samen met het tenderteam, over de juiste strategie voor de aanbesteding en bouworganisatievorm. Dit alles op een manier zodat de toegevoegde waarde en het onderscheidende vermogen van de organisatie duidelijk naar voren komt
  • Je bewaakt, beheert en verbetert het tenderproces
  • Je bewaakt deadlines en dat leden uit het projectteam kwalitatief goede input leveren
  • Je managet en bewaakt het tenderproces, signaleert mogelijke knelpunten in het tenderproces en lost deze op
  • Je coördineert, eventueel schrijft, controleert en redigeert kwalitatieve juiste en winnende offertes
  • Je functioneert als sparringspartner / kennishouder op dit thema binnen de organisatie voor andere projectmanagers
  • Je werkt proactief aan de kennisontwikkeling op dit thema binnen de organisatie en krijgt de kans om ons interne expertisecentrum op dit onderwerp door te ontwikkelen
  • Je bent proactief en organiseert interne- en externe kennissessies samen met andere collega’s met expertises op het gebied van aanbesteden
  • Je initieert interne en externe evaluatiegesprekken om ervaringen te borgen en te weten wat doorontwikkeld moet worden


Wat vragen wij verder?

  • Een relevante, afgeronde opleiding op hbo- of academisch niveau (richting Bouwkunde, Construction Management & Engineering, Installatietechniek of Technische Bedrijfskunde)
  • Minimaal drie en bij voorkeur vijf jaar of meer werkervaring in het managen van complexe, multidisciplinaire projecten
  • Goed ingevoerd in de principes van het proces- en projectmanagement en aantoonbare ruime ervaring met het zelfstandig begeleiden van aanbestedingen, diverse bouwcontractvormen, budgetbewaking en bouw- en projectorganisatievormen
  • Goed ingevoerd in en aantoonbare ervaring met verschillende aanbestedingsprincipes in bouwkundige omgevingen en bij voorkeur ervaring met innovatievere / complexere aanbestedingen zoals de concurrentie gerichte dialoog, RCC, Best Value, met bijbehorende contracten op basis van DNR, UAV, UAV-GC
  • Ervaring met / of kennis van exploitatiegericht ontwerpen, Facility Management / FMIS-systemen, 3D BIM / BriefBuilder of duurzaamheid in relatie tot gebruikerservaring, onderhoudscontracten (hard FM), en facilitaire diensten (soft FM) is een pré
  • Ervaring met het realiseren van innovaties binnen projecten middels het aanbestedingsproces / de contracteringsvorm is een pré
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B
  • Afhankelijk van je woonplaats werk je vanuit de vestiging Groningen of Utrecht
Meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Yolanda Nout (HR adviseur), telefoon 06 – 29 608 873.
Je sollicitatie en motivatie kun je sturen naar werk@draaijerpartners.nl.

ContactYolanda
Yolanda NoutHR Adviseur

Wij zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Wil jij bij ons werken, maar staat ‘jouw’ vacature er niet bij? Mail ons dan jouw open sollicitatie.

Wij bieden het hele jaar door (afstudeer)stages aan studenten van hbo- of universitaire opleidingen. Mail jouw motivatiebrief en cv voorzien van jouw onderzoeksvoorstel.

Lees hier waarom het zo leuk is om bij draaijer+partners te werken.

  • Werken bij
  • Organisatie
september 2020

Hoe heeft projectmanager Erwin Schrijver zijn eerste half jaar bij draaijer+partners ervaren?

Na 18 jaar trouwe dienstverband bij IPMMC Vastgoed en 5,5 mooie en leerzame jaren bij […]

  • Werken bij
  • Organisatie
juni 2020

Projectmanager Erwin Alders vertelt wat er zo leuk is aan werken bij draaijer+partners

Na bijna vijf jaar in Londen te hebben gestudeerd en gewerkt, had Erwin Alders eigenlijk […]

  • Werken bij
  • Organisatie
maart 2019

Afstuderen bij draaijer+partners ervaar je zo!

Bij draaijer+partners nemen wij regelmatig stagiaires onder onze hoede. Wij vinden het belangrijk dat jong […]